Για τα άτομα με οπτική αναπηρία, οι προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μπορεί να διαφέρουν από τους υπόλοιπους φοιτητές λόγω των ειδικών αναγκών τους. Συγκεκριμένα, μπορεί να χρειαστούν προσαρμογές στις εξετάσεις, στα μαθήματα και στο περιβάλλον μάθησης, ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν στην εκπαίδευση σε ισότιμους όρους με τους υπόλοιπους φοιτητές.
Συγκεκριμένα, οι προϋποθέσεις εισαγωγής για τα άτομα με οπτική αναπηρία μπορεί να περιλαμβάνουν:
- Αξιολόγηση των αναγκών του φοιτητή: Μπορεί να απαιτηθεί μια αξιολόγηση των αναγκών του φοιτητή από ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, προκειμένου να καθοριστούν οι αναγκαίες προσαρμογές και υπηρεσίες που θα του παρέχονται (Hershenson & Johnson, 2015; Moore & Warger, 2016).
- Προσαρμοσμένο περιβάλλον μάθησης: Μπορεί να χρειαστούν προσαρμογές στο περιβάλλον μάθησης, όπως οι συστάσεις για εξοπλισμό ή ο σχεδιασμός ενός περιβάλλοντος που θα λειτουργεί ως κίνητρο δράσης για τους μαθητές με οπτική αναπηρία (Hershenson & Johnson, 2015) (Roberts, 2016).