Κραυγή Αγωνίας από τον Σύλλογο Καρκινοπαθών Μακεδονίας-Θράκης: Ζητούν Εξομοίωση Επιδομάτων, Δωρεάν Φάρμακα και Αναλώσιμα για τους Ανασφάλιστους
Σειρά καίριων και επειγόντων αιτημάτων για την επιβίωση και την αξιοπρεπή διαβίωση των ογκολογικών ασθενών συνέταξε ο Σύλλογος Καρκινοπαθών Μακεδονίας-Θράκης, αποστέλλοντας δύο σκληρές επιστολές-παρεμβάσεις προς την πολιτική ηγεσία της χώρας και τις διοικήσεις των υγειονομικών αρχών.
Οι καρκινοπαθείς ζητούν την άμεση εξομοίωση και τον εξορθολογισμό των αναπηρικών επιδομάτων του ΟΠΕΚΑ, τη θεσμοθέτηση δωρεάν φαρμακευτικής περίθαλψης για αναπηρία άνω του 80%, ενώ καταγγέλλουν τη διακοπή χορήγησης κρίσιμων αναλώσιμων υλικών σε ανασφάλιστους ασθενείς από μεγάλο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης.
Τα 3 Κεντρικά Αιτήματα προς την Κυβέρνηση
Με επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τους Υπουργούς Υγείας, Εργασίας και Κοινωνικής Συνοχής, ο Σύλλογος αναδεικνύει τις οικονομικές συμπληγάδες στις οποίες έχουν περιέλθει οι ασθενείς:
Αναπροσαρμογή & Εξομοίωση Επιδομάτων ΟΠΕΚΑ: Ο Σύλλογος επισημαίνει ότι η τελευταία αναπροσαρμογή των επιδομάτων έγινε το 2023. Ζητά να αρθούν οι αδικαιολόγητες αποκλίσεις στα χορηγούμενα ποσά μεταξύ διαφορετικών παθήσεων που έχουν όμως το ίδιο ακριβώς ποσοστό αναπηρίας, τονίζοντας ότι η παρατεταμένη ακρίβεια έχει εκμηδενίσει την αγοραστική δύναμη των βαριά νοσούντων.
Μηδενική Συμμετοχή στα Φάρμακα: Ζητείται η πλήρης απαλλαγή από το κόστος φαρμάκων και σκευασμάτων για όλους τους πολίτες με πιστοποιημένη αναπηρία 80% και άνω.
Κάλυψη Υποστηρικτικής Αγωγής: Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στους ογκολογικούς ασθενείς, οι οποίοι, πέρα από τη βασική θεραπεία, επιβαρύνονται με τεράστιες προσωπικές δαπάνες για απαραίτητες υποστηρικτικές αγωγές, ειδικά σκευάσματα ιατρικής διατροφής και εξειδικευμένες εξετάσεις που δεν καλύπτονται πλήρως από τα ταμεία.
Καταγγελία για το «Θεαγένειο» και τους Ανασφάλιστους Ασθενείς
Σε δεύτερη, εξαιρετικά σοβαρή επιστολή προς τη διοίκηση του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Θεαγένειο» (με κοινοποίηση στην 4η ΥΠΕ και το Υπουργείο Υγείας), ο Σύλλογος καταγγέλλει τη διακοπή χορήγησης αναλώσιμων υλικών κολοστομίας σε ανασφάλιστους ογκολογικούς ασθενείς.
Ο Σύλλογος κάνει λόγο για άμεσο κίνδυνο σοβαρών λοιμώξεων και πλήρη κοινωνικό αποκλεισμό αυτών των ανθρώπων και απαιτεί:
Την άμεση κάλυψη των αναγκών τους από τα τρέχοντα αποθέματα του νοσοκομείου ή μέσω έκτακτου κονδυλίου κοινωνικής πρόνοιας.
Τη θεσμοθέτηση σταθερής νομοθετικής ρύθμισης που θα κατοχυρώνει τη δωρεάν χορήγηση αυτών των υλικών στους ανασφάλιστους, κατ’ αντιστοιχία με όσα προβλέπει ο νόμος 4368/2016 για την ελεύθερη πρόσβαση των ανασφάλιστων πολιτών στα αντικαρκινικά φάρμακα.
Σχόλιο Συντάκτη
Η επιστολή-καταγγελία του Συλλόγου Καρκινοπαθών Μακεδονίας-Θράκης έρχεται να γκρεμίσει με θόρυβο τα επικοινωνιακά αφηγήματα περί «ψηφιακής υγείας» και «συγκλίσεων με την Ευρώπη» που ακούσαμε πρόσφατα από κυβερνητικά χείλη (όπως στην έκθεση BEYOND). Όταν ένας ογκολογικός ασθενής αναπηρίας άνω του 80% καλείται να πληρώσει από την τσέπη του την υποστηρικτική αγωγή και τη διατροφή του επειδή θεωρούνται «πολυτέλεια» από τα κρατικά εγχειρίδια, το σύστημα έχει αποτύχει παταγωδώς.
Ακόμη πιο εφιαλτική, όμως, είναι η κατάσταση στο «Θεαγένειο». Το να στερούνται ανασφάλιστοι καρκινοπαθείς βασικά, στοιχειώδη αναλώσιμα υλικά κολοστομίας, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή τους από λοιμώξεις και καταδικάζοντάς τους σε έναν απάνθρωπο κοινωνικό εγκλεισμό, αποτελεί ντροπή για μια πολιτισμένη χώρα. Η δημόσια Υγεία δεν μπορεί να διοικείται με όρους λογιστικού κόστους και «εκπτώσεων» στις πλάτες των πιο αδύναμων. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υγείας οφείλουν να παρέμβουν αυθημερόν. Η περίθαλψη και η αξιοπρέπεια των καρκινοπαθών στη Μακεδονία και τη Θράκη είναι ζήτημα ανθρωπισμού, όχι γραφειοκρατικών κονδυλίων.
Πηγή: https://rodopipress.gr/
