ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΥΦΛΩΝ

Παράλληλη Στήριξη: Ερώτηση στη Βουλή για τα μεγάλα κενά στην Δευτεροβάθμια

Σεπ 6, 2022 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Παράλληλη Στήριξη: Ερώτηση στη Βουλή για τα μεγάλα κενά στην Δευτεροβάθμια

 

Όπως δηλώνει η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ, από τα 1405 δηλωμένα κενά για τον κλάδο των φιλολόγων (ΠΕ02) το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να καλύψει μόλις τα 869 αφήνοντας χωρίς στήριξη 536 παιδιά.

Το πρόβλημα υποστελέχωσης της παράλληλης στήριξης έφερε στη Βουλή με ερώτησή της, η βουλευτής κ.Μαρία Απατζίδη. Με ερώτησή της προς την υπουργό Παιδείας, η βουλευτής επισημαίνει ότι ενώ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καλύφθηκε το 90% των κενών σε εκπαιδευτικούς της ΕΑ, στη δευτεροβάθμια το ποσοστό κάλυψης έφθασε μόλις το 64% στην πρώτη φάση των τοποθετήσεων και ρωτά την υπουργό εάν και πότε θα υλοποιήσει τις υποσχέσεις της για πλήρη κάλυψη των κενών σε προσωπικό της ΕΑΕ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς την υπουργό Παιδείας Θέμα: Ελλιπείς προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή της Β`βάθμιας Εκπαίδευσης

 

Τα τελευταία χρόνια γίνεται συνεχώς λόγος για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) και για την προτεραιότητα που θα πρέπει να δοθεί σε αυτήν, μιας και πρόκειται για έναν πολύ ευαίσθητο κλάδο του εκπαιδευτικού μας συστήματος που στοχεύει στην συμπερίληψη όλων των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην πράξη ωστόσο, αυτό δεν φαίνεται να επαληθεύεται. Ενώ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καλύφθηκε το 90% των κενών σε εκπαιδευτικούς της ΕΑ, στη δευτεροβάθμια το ποσοστό κάλυψης έφθασε μόλις το 64% στην πρώτη φάση των τοποθετήσεων.

 

Επομένως, αντί για συμπερίληψη μάλλον θα έπρεπε να ομιλούμε για …. περίληψη στις διαδικασίες πλήρωσης των κενών. Όπως δηλώνει η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ, από τα 1405 δηλωμένα κενά για τον κλάδο των φιλολόγων (ΠΕ02) το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να καλύψει μόλις τα 869 αφήνοντας χωρίς στήριξη 536 παιδιά. Κάθε χρόνο μένουν χωρίς βοήθεια εκατοντάδες παιδιά στο γυμνάσιο και το λύκειο, ενώ οι γονείς αναγκάζονται να πληρώνουν οι ίδιοι την παράλληλη στήριξη για τα παιδιά τους (όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα). Τα υπόλοιπα παιδιά, απλώς μένουν χωρίς ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξέλιξή των ίδιων αλλά και για την διεξαγωγή του μαθήματος στην τάξη.

 

Ερωτάται η υπουργός:

 

– Θα υλοποιήσετε τις υποσχέσεις σας για πλήρη κάλυψη των κενών σε προσωπικό της ΕΑΕ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

 

– Με ποια λογική επιλέγετε ποια και πόσα παιδιά θα λάβουν παράλληλη στήριξη και ποια όχι;

 

– Πόσο δωρεάν είναι η δημόσια παιδεία, όταν οι γονείς καλούνται να πληρώνουν για την κάλυψη των αναγκών των παιδιών τους που έχουν Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες;

 

Η ερωτώσα βουλεύτρια Μαρία Απατζίδη

 

Πηγή: www.alfavita.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο