Το διήμερο περιλάμβανε τον Δίαθλο με τα αγωνίσματα της κολύμβησης και του μικρού μαραθωνίου καθώς και επιστημονική ημερίδα με θέμα «Αθλητισμός – Αποκατάσταση – Αναπηρία». Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων άρχισε με τους κολυμβητικούς αγώνες που διεξήχθησαν στο Δημοτικό Κολυμβητήριο Κερατσινίου. Υπενθυμίζεται ότι με ενέργειες του Δημάρχου Φώτη Μελά έγινε η προμήθεια του ειδικού βατήρα για την κάθοδο με ασφάλεια στο νερό των ατόμων με αναπηρία. Οι ομάδες των παιδιών που συμμετείχαν έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και απέδειξαν περίτρανα ότι με πείσμα και θέληση ακόμα και τα πιο δύσκολα εμπόδια ξεπερνιούνται. Στην ημερίδα που διοργανώθηκε το ίδιο βράδυ στο Πολιτιστικό Κέντρο «Α. Σαμαράκης» το παρόν έδωσαν ο πρόεδρος της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής Γιώργος Φουντουλάκης, η αθλήτρια Ελένη Πλερολέντζου, ο καθηγητής του ΤΕΦΑ Σερρών Δημήτρης Πατίκας, η φυσικοθεραπεύτρια του μαιευτηρίου «Έλενα» Μαρία Ταλιαδούρου και ο καθηγητής ειδικής φυσικής αγωγής και συντονιστής του διημέρου Βαγγέλης Σμπράος.
Όλοι οι ομιλητές αναφέρθηκαν στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή τους ζωή τα άτομα με αναπηρία, ενώ αναφέρθηκαν στις ευεργετικές συνέπειες των αθλητικών δραστηριοτήτων τόσο στον σωματικό τομέα όσο και στο ψυχολογικό επίπεδο. Το διήμερο των εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με το αγώνισμα του μικρού μαραθωνίου στο οποίο πήραν μέρος περισσότεροι από εκατό αθλητές από ειδικά σχολεία και σωματεία ατόμων με αναπηρία της Αττικής. Οι αθλητές καταχειροκροτήθηκαν από τους δημότες αλλά και από μαθητές και μέλη των ΚΑΠΗ που παραβρέθηκαν για να στηρίξουν την προσπάθειά τους.
Ο Δήμαρχος Κερατσινίου Φώτης Μελάς αναφερόμενος στον Δίαθλο 2010 που οργάνωσε η Δημοτική Επιχείρηση Πρόνοιας επεσήμανε μεταξύ άλλων:«Η Αναπηρία δεν είναι κάτι έξω από τη ζωή και έξω από την καθημερινότητα που όλοι βιώνουμε. Η Αναπηρία είναι ένα κομμάτι της ζωής μας και αφορά εν δυνάμει όλους μας. Ένας απόλυτα υγιής σήμερα άνθρωπος, μπορεί αύριο, μετά από κάποιο ατύχημα, να είναι παραπληγικός. Η καθημερινότητά του τότε θα είναι τελείως διαφορετική. Αυτά που θεωρούσε δεδομένα, θα γίνουν τώρα σημαντικά και για να τα κατακτήσει ίσως χρειαστεί ν’ ανέβει ένα ψηλό βουνό ή ένα Γολγοθά θα έλεγα καλύτερα. Πάντως, η ζωή του και η αντιμετώπιση των άλλων απέναντί του είναι τα πρώτα πράγματα που θα αλλάξουν σημαντικά. Κάθε μέρα για εμάς που θεωρούμαστε υγιής και αρτιμελής είναι ένας αγώνας. Κάθε μέρα για τα άτομα με αναπηρία είναι 100 αγώνες μαζί. Και πολλές φορές αγώνες άκαρποι και εμπόδια ανυπέρβλητα. Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ είναι ένα πρώτο σημαντικό βήμα. Μπορεί να είναι και πολλά επόμενα, όμως σίγουρα είναι ένα βήμα που ξαναφέρνει το άτομο με αναπηρία στο κοινωνικό σύνολο, του δίνει αυτοπεποίθηση, μαθαίνει να αγωνίζεται και να βγαίνει νικητής. Όμως νικητής είναι κάθε μέρα και αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς».
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Πρόνοιας Χρήστος Βαρδαξόγλου τόνισε:«Είναι γεγονός ότι αυτός ο κόσμος και αυτή η ζωή δεν ανήκουν σε κανέναν αποκλειστικά. Η διαφορετικότητα είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός, υπάρχει και θα υπάρχει. Το θέμα είναι όμως πώς εμείς κατανοούμε, αποδεχόμαστε και εντάσσουμε στη ζωή μας αυτή τη διαφορετικότητα.Δεν μιλάμε για ανοχή αλλά για ένταξη. Δε μιλάμε για λύπηση αλλά για ίσα δικαιώματα και ίσες ευκαιρίες. Δε μιλάμε απλώς για αντιμετώπιση αλλά για συμμετοχή.Η συμμετοχή μας στην καθημερινότητα των ατόμων με αναπηρίες είναι εξαιρετικά σημαντική. Γι’ αυτό και το μήνυμά στο φετινό ΔΙΑΘΛΟ 2010 ήταν ΜΑΖΙ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ. Αυτό που μπορούμε να σας πούμε είναι ότι η ΔΗΚΕΠΡΟΚ έχει πολλούς στόχους και πολλές προοπτικές στον τομέα της αποκατάστασης των ατόμων με αναπηρία. Έχουμε σκέψεις και ιδέες, άμεσα εφαρμόσιμες, που θα είναι πρωτοπόρες πανελλαδικά και θα βοηθήσουν εκτός των άλλων και στην επαγγελματική αποκατάσταση των ατόμων με αναπηρία».
Πηγή: http://www.portnet.gr/
