Η συμβολή της λογοτεχνίας στην ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών για ζητήματα κινητικής αναπηρίας – ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της ΜΑΡΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ – Δ.Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων – Μέρος 19ο

Μάι 9, 2025 | Άλλες προσεγγίσεις της τυφλότητας και της αναπηρίας, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η συμβολή της λογοτεχνίας στην ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών για ζητήματα κινητικής αναπηρίας – ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της ΜΑΡΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ – Δ.Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων – Μέρος 19ο

 

Κεφάλαιο 2ο: Διδακτικό μέρος

2.1.        Σχεδιασμός διδακτικού σεναρίου

Το διδακτικό σενάριο δημιουργείται με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, δηλαδή την παγκόσμια ημέρα της αναπηρίας. Συνιστά μια ολοκληρωμένη διδακτική πρόταση με απώτερο στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών σχετικά με την κινητική αναπηρία. Η χρονική διάρκεια του είναι σύντομη και καλύπτει τρεις (3) διδακτικές ώρες. Μέσω της συγκεκριμένης διδακτικής πρότασης επιδιώκεται οι έφηβοι να:

  • έρθουν σε επαφή με έναν λογοτεχνικό ήρωα που πάσχει από κινητική αναπηρία, ειδικότερα από σκλήρυνση κατά πλάκας
  • αντιληφθούν τα συμπτώματα της ασθένειας
  • καταλάβουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά του
  • μπορέσουν να βρεθούν στη θέση του ήρωα με σκλήρυνση κατά πλάκας
  • κατανοήσουν την ανάγκη των ανάπηρων συμπολιτών τους να αποτελούν ισότιμα μέλη της κοινωνίας
  • επιδιώξουν να τους συμπεριλάβουν στο σχολικό περιβάλλον αρχικά και στην κοινωνία μετέπειτα

Για την επίτευξη των παραπάνω τιθέμενων στόχων απαιτείται η σύζευξη μεταξύ διαφορετικών γνωστικών περιοχών και διδακτικών μαθημάτων. Αυτό κρίνεται απαραίτητο, έτσι ώστε να υπάρξει μια ολιστική και βιωματική προσέγγιση στους εφήβους. Μέσω της ολιστικής και βιωματικής προσέγγισης θα καταστεί εφικτό να αποκτήσουν γνώσεις για την κινητική αναπηρία και δη για την σκλήρυνση κατά πλάκας ή να αφομοιώσουν τις προηγούμενες γνώσεις, τις οποίες τυχόν διαθέτουν.

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο