Η συμβολή της λογοτεχνίας στην ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών για ζητήματα κινητικής αναπηρίας – ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της ΜΑΡΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ – Δ.Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων – Μέρος 20ο

Μάι 9, 2025 | Άλλες προσεγγίσεις της τυφλότητας και της αναπηρίας, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η συμβολή της λογοτεχνίας στην ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών για ζητήματα κινητικής αναπηρίας – ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της ΜΑΡΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ – Δ.Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων – Μέρος 20ο

 

2.2.        Σε ποιους απευθύνεται

Το διδακτικό σενάριο απευθύνεται σε εφήβους 13-15 ετών που φοιτούν στο γυμνάσιο. Προτείνεται να διδαχθεί σε μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στη Β’ γυμνασίου, επειδή το λογοτεχνικό κείμενο με το οποίο έρχονται σε επαφή, βρίσκεται στο σχολικό εγχειρίδιο «Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α’ Γυμνασίου» και ενδεχομένως να το έχουν διδαχθεί στην προηγούμενη τάξη. Επιπροσθέτως, είναι εναρμονισμένο με τον θεματικό άξονα «Η γνωριμία με τον συνάνθρωπο» του ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ για τη λογοτεχνία στην Α’ και Β’ τάξη Γυμνασίου. Βρίσκεται, συνεπώς, σε αρμονία με το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ και το αξιοποιεί με έναν πιο δημιουργικό τρόπο.

Πέραν των εφήβων, το σενάριο απευθύνεται και σε όποιον εκπαιδευτικό επιθυμεί να διδάξει με απλό και κατανοητό τρόπο τους μαθητές του για την αναπηρία.

 

2.3.        Απαιτούμενες προηγούμενες γνώσεις

Για την πραγματοποίηση της παρούσας πρότασης δεν απαιτείται κάποια προηγούμενη γνώση από την πλευρά των παιδιών, ωστόσο αν έχουν στο νου τους παραδείγματα από αθλητές ή επιστήμονες ή καλλιτέχνες που έχουν διαγνωστεί με σκλήρυνση κατά πλάκας θα βοηθηθούν σε όλη τη διάρκεια των επιμέρους δραστηριοτήτων.

 

2.4.        Διδακτικές περιοχές

Η διδακτική πρόταση χρησιμοποιεί τη λογοτεχνία, τις Τ.Π.Ε. και τα εικαστικά, με απώτερο στόχο την παροχή ολοκληρωμένης προσέγγισης για την κινητική αναπηρία βασιζόμενη σε οπτικά ερεθίσματα, τα οποία συντελούν στη διεξαγωγή δραστηριοτήτων και γόνιμου διαλόγου εντός της τάξης.

Μετάβαση στο περιεχόμενο