Η συμβολή της λογοτεχνίας στην ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών για ζητήματα κινητικής αναπηρίας – ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της ΜΑΡΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ – Δ.Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων – Μέρος 17ο

Μάι 8, 2025 | Άλλες προσεγγίσεις της τυφλότητας και της αναπηρίας, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η συμβολή της λογοτεχνίας στην ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών για ζητήματα κινητικής αναπηρίας – ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της ΜΑΡΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ – Δ.Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων – Μέρος 17ο

 

3.3.        Διδακτικό σενάριο

 

Ένα διδακτικό σενάριο σχεδιάζεται προσεκτικά λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες των Τ.Π.Ε. και είναι σύμφυτο με τους τιθέμενους στόχους που περιγράφονται στο ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ για το εκάστοτε μάθημα. Ο Γιώργος Μπίκος (Γιώργος Α. Κουγιουμτζής, 2016, σσ. 13-16) επισημαίνει ότι τα σενάρια διδασκαλίας αποτελούν μια σημαντική τομή για τον εκπαιδευτικό, μιας και του δίνουν την ευελιξία με τη συνδρομή των Τ.Π.Ε. να κατευθύνει ο ίδιος την εκπαιδευτική διαδικασία σχεδιάζοντας με προσεκτικό και αρμονικό τρόπο τις δραστηριότητες του μαθήματος. Στην ίδια κατεύθυνση προτείνεται οι δραστηριότητες να είναι ομαδικές και να ευνοούν τον διάλογο μεταξύ των μαθητών. Ακόμη, επιτυχημένες κρίνονται οι δραστηριότητες που καταφέρνουν να εμφυσήσουν στους εκπαιδευόμενους το «μικρόβιο» της αναζήτησης, με αποτέλεσμα να εξερευνούν οι ίδιοι τη γνώση. Τέλος, οι δραστηριότητες είναι απαραίτητο να περιλαμβάνουν τη συναισθηματική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στη μαθησιακή διαδικασία.

Αναφορικά με το μάθημα της λογοτεχνίας, τα σενάρια διδασκαλίας καθιστούν τη μάθηση βιωματική και καταφέρνουν να εμπλέξουν συναισθηματικά τους μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα γλωσσικά χαρακτηριστικά ενός λογοτεχνικού κειμένου και τις σύγχρονες τάσεις στην παιδαγωγική επιστήμη, το υπόλοιπο μέρος του παρόντος κεφαλαίου αποτελείται από μια πρόταση διδακτικής σχετικά με την ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών για τα ζητήματα της κινητικής αναπηρίας. Η παρούσα διδακτική πρόταση συνιστά ένα σενάριο διδασκαλίας το οποίο βασίζεται στην ανάλυση λογοτεχνικού κειμένου με την ταυτόχρονη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο