«Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ στις ΔΟΜΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ» – Διπλωματική Εργασία της Βιλντάν Γιουσούφ – ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ, Π.Μ.Σ. Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση – Ένταξη Ετεροτήτων – Μέρος 45ο
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Ερευνητικά Ερωτήματα
Οδηγός Συνέντευξης
- Πρόσβαση των μειονοτικών οικογενειών στις δομές εκπαίδευσης, σε δομές κοινωνικών παροχών αλλά και σε δομές διάγνωσης
- Τρόπος αναζήτησης υποστήριξης αυτών των οικογενειών από το ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον αλλά και από κοινωνικές υπηρεσίες.
- Πρόσβαση στο δικαίωμα εκπαίδευσης των ανάπηρων παιδιών, αλλά και στα δικαιώματα για ίσες ευκαιρίες
- Εάν τα παιδιά των μειονοτικών οικογενειών που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές έχουν ίσες ευκαιρίες με ανάπηρα παιδιά που ζουν στην πόλη.
- Αν βιώνουν κοινωνικό αποκλεισμό και πως και τι συναισθήματα τους προκαλεί αυτός ο αποκλεισμός.
Ερωτήσεις Συνέντευξης
1η ερώτηση: πως είναι η σύνθεση της οικογένειας σας από ποιους αποτελείτε η οικογένεια σας
2η ερώτηση: ποιος από τους δύο γονείς ασχολείται περισσότερα με τα παιδιά και ποιος με το παιδί με αναπηρία
3η ερώτηση: πως είναι οι σχέσεις μεταξύ των μελών της οικογένειας και πως με το παιδί με αναπηρία
4η ερώτηση: τι σημαίνει για την οικογένεια σας αλλά και για εσάς να μεγαλώνετε ένα παιδί με αναπηρία πως τι βιώνετε
5η ερώτηση: πότε διαγνώστηκε το παιδί σας με κάποια μορφή αναπηρίας, πως το καταλάβατε και που απευθυνθήκατε
6η ερώτηση: ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε καθημερινά σχετικά με την αναπηρία του παιδιού σας
7η ερώτηση: πως αισθάνεστε σχετικά με αυτές τις δυσκολίες και που απευθύνεστε για να ζητήσετε στήριξη
8η ερώτηση: σας έχει τύχει να έχετε ζητήσει επαγγελματική στήριξη βοήθειας και σε ποιες κοινωνικές υπηρεσίες απευθυνθήκατε
9η ερώτηση: έχετε εύκολη πρόσβαση σε υπηρεσίες και σε κοινωνικές δομές όπως κέντρα κοινότητας, Κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου, ΟΠΕΚΑ κα.
10η ερώτηση: έχει περάσει το παιδί σας από κάποια επιτροπή αξιολόγησης, όπως ΚΕΠΑ για πιστοποίηση αναπηρίας, ΚΕΔΑΣΥ για μαθησιακές αξιολογήσεις ; Aπό ποιους ενημερωθήκατε για αυτές τις επιτροπές
11η ερώτηση: αντιμετωπίσατε κάποια δυσκολία κατά την διάρκεια πρόσβασης σας αλλά και στις αξιολογήσεις; Αν ναι ποιες ήταν αυτές οι δυσκολίες;
12η ερώτηση: το παιδί σας πηγαίνει σε κάποια εκπαιδευτική δομή; Αν ναι που; Σε σχολείο τυπικής εκπαίδευσης; Σε ειδικό σχολείο; Σε μειονοτικό σχολείο;
13η ερώτηση: πως αποφασίσετε να στείλετε το παιδί σας σε αυτό το σχολείο; Ήταν η επιλογή σας ή σας το πρότειναν;
14η ερώτηση: πιστεύετε πως έχετε βιώσει κάποιο είδος κοινωνικού αποκλεισμού; Να μην έχετε την δυνατότητα πρόσβασης σε εργασία, σε δημόσια αγαθά και στην κρατική βοήθεια λόγω της αναπηρίας του παιδιού σας;
15η ερώτηση: τι συναισθήματα σας προκάλεσε αυτός ο αποκλεισμός και πως το αντιμετωπίσατε;
16η ερώτηση: λαμβάνετε κάποιο είδος κρατικής βοήθειας; Επίδομα αναπηρίας, παράλληλη στήριξη και βοηθητικό προσωπικό στο σχολείο; Πως έγινε η πρόσβαση σας σε αυτές τις παροχές; Αντιμετωπίσατε κάποια δυσκολία;
17η ερώτηση: πως θα θέλατε να είναι το μέλλον του παιδιού σας; Τι πιστεύετε πως λείπει από κρατικές παροχές;