ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΥΦΛΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ: Να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα του 1ου Ειδικού Δημοτικού Καλλιθέας

Μαρ 22, 2024 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Ερώτηση για τα προβλήματα του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καλλιθέας έκανε το ΚΚΕ στη Βουλή, προς τους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, Σεμίνα Διγενή, Νίκος Αμπατιέλος, Γιάννης Γκιόκας, Βιβή Δάγκα, Λιάνα Κανέλλη, Διαμάντω Μανωλάκου, Αφροδίτη Κτενά, Θανάσης Παφίλης και Χρήστος Τσοκάνης, πιο συγκεκριμένα, ρώτησαν ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για την εξασφάλιση της ασφάλειας των παιδιών στο σχολείο και για να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά του σχολείου σε εκπαιδευτικό, ειδικό βοηθητικό και επιστημονικό προσωπικό.

Αναλυτικά αναφέρεται στην Ερώτηση:

«Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του 1ου Ειδικού Δημοτικού Καλλιθέας έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με την υποχρηματοδότηση, την υποβάθμιση και την υποστελέχωση της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως εκφράζεται και στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα. Η λογική του κόστους — οφέλους, που έχουν υπηρετήσει διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, έχει επιπτώσεις στην ολόπλευρη στήριξη των παιδιών και, ταυτόχρονα, θέτει σε κίνδυνο τη ζωή και την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.

Πιο συγκεκριμένα, το 1ο Ειδικό Δημοτικό στεγάζεται από το 2017 σε κτίριο που δεν πληροί τις προδιαγραφές Ειδικού Σχολείου. Για παράδειγμα, είναι διώροφο, γεγονός που δυσχεραίνει τις μετακινήσεις των παιδιών, ενώ οι προαύλιοι χώροι είναι περιορισμένοι. Σοβαρό πρόβλημα, επίσης, αποτελεί η περίφραξη του σχολείου, με τα κάγκελα να φτάνουν μόλις τα 1,49 μέτρα. Παρά τις επίμονες εκκλήσεις του προσωπικού για ανύψωση των κάγκελων, οι αρμόδιοι φορείς κωλυσιεργούν. Είναι προφανές ότι η κατάσταση αυτή εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και εντείνει το άγχος των εκπαιδευτικών για την επίβλεψή τους κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.

Με τις οργανικές θέσεις να είναι μόλις 12, η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο σχολείο (περίπου το 75%) είναι αναπληρωτές, οι οποίοι μάλιστα προσλαμβάνονται σταδιακά και όχι από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, με τα κενά να μένουν ακάλυπτα για καιρό. Οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις έχουν δραματικές επιπτώσεις στη ζωή των αναπληρωτών αλλά και στη μαθησιακή διαδικασία, αφού τα παιδιά δεν μπορούν να αναπτύξουν μια σταθερή σχέση με τον εκπαιδευτικό, η οποία ‑πολύ περισσότερο στην περίπτωση της Ειδικής Αγωγής- είναι απολύτως αναγκαία. Παράλληλα, οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί πιέζονται να μπουν στη διαδικασία της αντιπαιδαγωγικής — αντιεπιστημονικής αξιολόγησης προκειμένου να μονιμοποιηθούν. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού, π.χ. δεν υπάρχει ακόμα εκπαιδευτικός Πληροφορικής ή Αγγλικών, δουλεύει μόνο 1 νοσηλευτής στην πρωινή βάρδια αντί για 3, ενώ δύο καθαρίστριες αναγκάζονται να καθαρίζουν καθημερινά 3.400 τ.μ. χώρου. Πολλές ελλείψεις διαπιστώνονται και στο συστεγαζόμενο 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλλιθέας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την απουσία κοινωνικού λειτουργού αλλά και εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής.

Είναι φανερό ότι αν δε ληφθούν άμεσα μέτρα για την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων, η καθημερινότητα των εκπαιδευτικών και του υπόλοιπου προσωπικού, οι οποίοι καλούνται να ανταπεξέλθουν στο απαιτητικό και σύνθετο έργο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, θα καθίσταται ολοένα και πιο δύσκολη. Την ίδια ώρα, αυξάνεται η πιθανότητα να συμβεί κάποιο ατύχημα εντός του σχολείου, για την αποτροπή του οποίου είναι αναγκαίο να γίνουν έγκαιρα όλες οι απαραίτητες ενέργειες.

Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. υπουργοί, ποια μέτρα προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση για:

– Την εξασφάλιση της ασφάλειας των παιδιών στο σχολείο, όπως η καταλληλόλητα του κτιρίου και ειδικά το κρίσιμο θέμα της κατάλληλης περίφραξής του.

– Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά του σχολείου σε εκπαιδευτικό, ειδικό βοηθητικό και ειδικό επιστημονικό προσωπικό, το οποίο θα εργάζεται με μόνιμες και σταθερές εργασιακές σχέσεις και αξιοπρεπείς μισθούς».

 

Πηγή: https://atexnos.gr/

Μετάβαση στο περιεχόμενο