ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ (Α.με.Α) – Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία της Κυριακοπούλου Ανδριάνας – Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Οργάνωση και Διαχείριση Αθλητικών Δραστηριοτήτων για Άτομα με Αναπηρία – Μέρος 62ο

Μάι 15, 2024 | Άλλες προσεγγίσεις της τυφλότητας και της αναπηρίας, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ (Α.με.Α) – Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία της Κυριακοπούλου Ανδριάνας – Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Οργάνωση και Διαχείριση Αθλητικών Δραστηριοτήτων για Άτομα με Αναπηρία – Μέρος 62ο

 

4.6          Καθορισμός και τιτλοποίηση θεμάτων

 

Μεταφερόμαστε από το γενικό μεθοδολογικό πλαίσιο στο ειδικό πλαίσιο της θεματικής ανάλυσης, η οποία αποτελεί την ποιοτική εκδοχή της ανάλυσης περιεχομένου που ποσοτικοποιεί κατηγορίες/λέξεις. Ψάχνουμε τις βασικές θεματικές σε ένα σώμα κειμένων/δεδομένων, «ένα θέμα συλλαμβάνει κάτι σημαντικό για τα δεδομένα σε σχέση με το ερευνητικό ερώτημα και αντιπροσωπεύει κάποιο επίπεδο ενός μοτίβου μέσα στις απαντήσεις ή στο νόημα εντός του σώματος των δεδομένων» (Braun., & Clarke, 2006:82).

 

Πίνακας 3: Καθορισμός και τιτλοποίηση θεμάτων

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ          ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

 

  1. Τι σας ενέπνευσε να εργαστείτε με άτομα με αναπηρία και πόσο καιρό ασχολείστε με αυτόν τον τομέα

2 άτομα δήλωσαν πως το ενδιαφέρον τους ξεκίνησε από μικρή ηλικία για την υπεράσπιση και υποστήριξη ατόμων με δυσκολίες

2 άτομα δήλωσαν πως η ώθηση προήλθε πρωτίστως από συναισθηματικού λόγους για τα άτομα με αναπηρίες.

2 άτομα δήλωσαν ότι έμπνευση τους προήλθε από την επιθυμία τους η εν λόγω ομάδα ατόμων να αντιμετωπίζεται ισότιμα με τις υπόλοιπες.

2 άτομα δήλωσαν ότι βρήκαν εκπλήρωση και ισχυρή αίσθηση σκοπού βοηθώντας τους «αδύναμους» να ξεπεράσουν τις προκλήσεις και να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους προσφέροντας μία μορφή υπεράσπισης και κοινωνικής δικαιοσύνης

2 άτομα δήλωσαν πως έμπνευση τους αποτέλεσε η προώθηση της συμμετοχικότητας και της διαφορετικότητας, και συμπλήρωσαν ότι είναι παθιασμένοι με τη δημιουργία μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς και ποικιλομορφίας

1 άτομο δήλωσε πως η εργασία με άτομα με αναπηρία μπορεί να προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για ανάπτυξη δεξιοτήτων και επαγγελματική ανάπτυξη

1 άτομο δήλωσε ότι έμπνευση του αποτέλεσε η συμπόνια, η ενσυναίσθηση και ο σεβασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας

 

  1. Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία όσον αφορά τη συμμετοχή τους σε αθλητικές και ψυχαγωγικές

Σχεδόν όλοι απάντησαν ότι τα οικονομικά εμπόδια αποτελούν τη πιο σημαντική πρόκληση.

6 άτομα δήλωσαν την προσβασιμότητα 5 άτομα δήλωσαν την έλλειψη δραστηριότητες προσαρμοστικού εξοπλισμού

6 άτομα επίσης δήλωσαν ότι μία ακόμη πρόκληση αποτελούν οι κοινωνικοί φραγμοί και το στίγμα.

3 άτομα δήλωσαν ως πρόκληση τη μειωμένη εκπαίδευση των προπονητών

3 άτομα ανέφεραν πως πρόκληση αποτελεί και η μεταφορά των ατόμων με αναπηρία στους αθλητικούς χώρους

2 άτομα ανέφεραν και τους φόβους των ατόμων με αναπηρία για τραυματισμό

 

  1. Από την εμπειρία σας, ποιοι είναι μερικοί από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να κάνετε τις αθλητικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες πιο προσιτές και χωρίς αποκλεισμούς για τα άτομα με αναπηρία

4 άτομα δήλωσαν ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι η σωστά σχεδιασμένες εγκαταστάσεις που να μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες αυτών των ατόμων

4 άτομα δήλωσαν την παροχή κατάλληλης εκπαίδευσης σε προπονητές, εκπαιδευτές και προσωπικό σχετικά με τον τρόπο εργασίας με άτομα με αναπηρία

3 άτομα δήλωσαν το σχεδιασμό προγραμμάτων χωρίς αποκλεισμούς.

5 άτομα δήλωσαν την εμπειρία των συνεντευξιαζόμενων για τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους ώστε να κάνουν τις αθλητικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες πιο προσιτές και χωρίς αποκλεισμούς ανέφεραν την οικονομική

2 άτομα επισήμαναν το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η κοινότητα

1 άτομο ανέφερε την προώθηση της ευαισθητοποίησης σε συνδυασμό με την εκπαίδευση.

 

  1. Τι ρόλο πιστεύετε ότι παίζουν οι φροντιστές στην υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία για συμμετοχή σε αθλητικές και ψυχαγωγικές

 

Όλοι υποστήριξαν ότι οι φροντιστές διαδραματίζουν κρίσιμο και πολύπλευρο ρόλο στην υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία δραστηριότητες

 

  1. Ποια είναι μερικά από τα βασικά οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν τα άτομα με αναπηρία από τη συμμετοχή τους σε αθλητικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες

4 άτομα ανάφεραν την συναισθηματική υποστήριξη

4 άτομα από το δείγμα υποστήριξαν ότι ένας σημαντικός ρόλος των φροντιστών είναι η βοήθεια που προσφέρουν σε

διάφορες πρακτικές εργασίες όπως βοήθεια στο ντύσιμο, προετοιμασία

προσαρμοστικού εξοπλισμού ή παροχή υποστήριξης κινητικότητας.

2 άτομα υποστήριξαν ότι ένας σημαντικός ρόλος των φροντιστών είναι η ασφάλεια και η ευημερία των ατόμων με αναπηρία κατά τη διάρκεια αθλητικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων

Η ανάπτυξη δεξιοτήτων είναι ένας ακόμη ρόλος που επέλεξαν να δηλώσουν 2 συνεντευξιαζόμενοι

2 ακόμη άτομα δήλωσαν ότι ο ρόλος των φροντιστών είναι η εκπαίδευση και η κατάρτιση

2 άτομα δήλωσαν και την κοινωνική αλληλεπίδραση ως ρόλο των φροντιστών

Μετάβαση στο περιεχόμενο