Χιούμορ, Ενσυναίσθηση και Εκπαίδευση Ατόμων με Κινητικές Αναπηρίες – ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ του Σαρηγιαννίδη Αδαμάντιου – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, Π.Μ.Σ. «Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή» – Μέρος 15ο

Σεπ 27, 2024 | Άλλες προσεγγίσεις της τυφλότητας και της αναπηρίας, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Χιούμορ, Ενσυναίσθηση και Εκπαίδευση Ατόμων με Κινητικές Αναπηρίες – ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ του Σαρηγιαννίδη Αδαμάντιου – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, Π.Μ.Σ. «Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή» – Μέρος 15ο

 

Κεφάλαιο 6: Μεθοδολογία

 

6.1.         Είδος έρευνας

 

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε ήταν ποσοτική και τα δεδομένα στηρίχθηκαν σε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο που φτιάχτηκε στα πλαίσια της εργασίας από τη συνένωση σταθμισμένων εργαλείων που προϋπήρχαν. Πρόκειται για μια διερευνητική έρευνα που εξετάζει θέματα όπως η συσχέτιση κάποιων ειδών χιούμορ με κάποια είδη ενσυναίσθησης στους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα. Η δειγματοληψία ήταν στοχευμένη καθώς συμμετέχοντες μπορούσαν να είναι μόνο εκπαιδευτικοί εθελοντικά, ενώ διασφαλίστηκε η ανωνυμία τους, καθώς το ερωτηματολόγιο ήταν ανώνυμο. Η επιλογή της ποσοτικής έρευνας έγινε καθώς είναι κατάλληλη για την μελέτη χαρακτηριστικών που επιδέχονται διαβάθμιση, για την ανάδειξη συσχετίσεων μεταξύ μεταβλητών σε ένα πληθυσμό που μελετάται, ενώ παράλληλα περιορίζονται οι πιθανότητες τα αποτελέσματα να είναι προϊόν τύχης, προσδίδοντας έτσι στοιχεία αξιοπιστίας (Σταμοβλάσης, 2016).

 

6.2.         Δείγμα

 

Η έρευνα απευθυνόταν σε ενήλικες εκπαιδευτικούς που βρίσκονταν εν ενεργεία και η συμμετοχή τους ήταν εθελοντική και ανώνυμη. Παρά το γεγονός ότι η έρευνα αφορούσε και στο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών με κινητικές αναπηρίες, το δείγμα δεν περιορίστηκε σε εκπαιδευτικούς στον χώρο της ειδικής αγωγής, καθώς ορισμένοι μαθητές με κινητικές αναπηρίες φοιτούν σε γενικά σχολεία και πολλοί εκπαιδευτικοί πιθανώς συναντούν ή θα συναντήσουν κάποια στιγμή στο μέλλον ανάλογες περιπτώσεις. Για τον ίδιο λόγο, δεν τέθηκε περιορισμός και ως προς το κομμάτι της απασχόλησης των εκπαιδευτικών στη δημόσια ή στην ιδιωτική εκπαίδευση. Το δείγμα συγκεντρώθηκε τόσο από δημοσιεύσεις σε  ιστοσελίδες  και  ομάδες  εκπαιδευτικών  στα  μέσα  κοινωνικής  δικτύωσης  (Πχ. «Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης»), όσο και έπειτα από επικοινωνία με σχολεία.

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο