ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΥΦΛΩΝ

Σωματείο ΑμεΑ “Οι Ποπολάροι”: επικίνδυνες και δυσλειτουργικές υποδομές στην περιοχή της Αγίας Τριάδας

Ιούν 25, 2026 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, Ο Τύπος έγραψε

Σε ανακοίνωσή του, το Σωματείο ΑμεΑ “Οι Ποπολάροι” κάνει λόγο για επικίνδυνες και δυσλειτουργικές υποδομές στην περιοχή της Αγίας Τριάδας, οι οποίες παραβιάζουν τους κανόνες προσβασιμότητας. Παράλληλα, το Σωματείο κάνει λόγο για εμπόδια πάνω στην όδευση τυφλών και στο πεζοδρόμιο και ζητά από τις αρμόδιες υπηρεσίας του Δήμου να προβούν σε άμεσες παρεμβάσεις.

Ακολουθεί αναλυτικά η ανακοίνωση του Σωματείου:

“Το Σωματείο ΑμεΑ “Οι Ποπολάροι”, μετά από καταγγελίες μελών μας – κατοίκων της περιοχής, καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις επικίνδυνες και δυσλειτουργικές υποδομές στην περιοχή της Αγίας Τριάδας, όπως αυτές αποτυπώνονται στις παρατιθέμενες εικόνες – ντοκουμέντα.

Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία και αγανάκτησή μας για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο συγκεκριμένο πεζοδρόμιο, όπου έργα που υποτίθεται ότι υλοποιήθηκαν για τη βελτίωση της προσβασιμότητας καταλήγουν να δημιουργούν νέους και σοβαρούς κινδύνους για τα άτομα με αναπηρία.

Όπως αποτυπώνεται στις φωτογραφίες, η όδευση τυφλών δεν είναι ελεύθερη και συνεχής, αλλά διακόπτεται από σταθερά εμπόδια, όπως κολώνα ηλεκτροφωτισμού, τηλεφωνικό θάλαμο και φρεάτιο. Ακόμη πιο προκλητική είναι η ύπαρξη ξύλινου στύλου ακριβώς στην αρχή της διαδρομής, επάνω στο τμήμα που προορίζεται για την ασφαλή διέλευση πεζών και ατόμων με προβλήματα όρασης.

Η ύπαρξη των συγκεκριμένων εμποδίων ακυρώνει στην πράξη τον σκοπό της όδευσης τυφλών και δημιουργεί συνθήκες αποκλεισμού και ανασφάλειας. Ένα άτομο με οπτική αναπηρία οδηγείται κυριολεκτικά επάνω σε εμπόδια, ενώ η διαθέσιμη επιφάνεια κίνησης περιορίζεται σημαντικά για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων, ηλικιωμένους και γονείς με παιδικά καροτσάκια.

Η προσβασιμότητα δεν αποτελεί διακοσμητική παρέμβαση ούτε τεχνική λεπτομέρεια. Αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα των πολιτών και υποχρέωση της Πολιτείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η κατασκευή ή ανακατασκευή πεζοδρομίων που δεν πληρούν τις βασικές προδιαγραφές προσβασιμότητας συνιστά σοβαρή διοικητική αστοχία και προσβολή της αρχής της ισότιμης συμμετοχής όλων των πολιτών στον δημόσιο χώρο.

Καλούμε τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου να προβούν άμεσα:

  • Στην απομάκρυνση ή μετατόπιση των εμποδίων που βρίσκονται πάνω στην όδευση τυφλών.
  • Στην αποκατάσταση της συνεχούς και ασφαλούς πορείας των πεζών σύμφωνα με τις ισχύουσες τεχνικές προδιαγραφές.
  • Στον έλεγχο του συνόλου των πρόσφατων παρεμβάσεων προσβασιμότητας ώστε να διαπιστωθεί εάν τηρούνται οι προβλεπόμενοι κανόνες.
  • Στην απόδοση ευθυνών όπου διαπιστωθούν πλημμελείς μελέτες, ελλιπής επίβλεψη ή κακοτεχνίες.

Η κοινωνία δεν μπορεί να αποδέχεται έργα που εμφανίζονται ως «προσβάσιμα» μόνο στα χαρτιά, ενώ στην πραγματικότητα δημιουργούν νέα εμπόδια στους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας. Απαιτούμε άμεση διόρθωση των προβλημάτων και πλήρη συμμόρφωση με τις αρχές της καθολικής προσβασιμότητας και της ίσης μεταχείρισης όλων των πολιτών. Η προσβασιμότητα δεν είναι προνόμιο. Είναι δικαίωμα. Είμαστε και εμείς πολίτες αυτού του τόπου με ίσα δικαιώματα και όχι πολίτες δεύτερης κατηγορίας. ΖΗΤΟΥΜΕ ΔΡΑΣΗ ΤΩΡΑ!”

 

Πηγή: www.imerazante.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο