«Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ στις ΔΟΜΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ» – Διπλωματική Εργασία της Βιλντάν Γιουσούφ – ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ, Π.Μ.Σ. Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση – Ένταξη Ετεροτήτων – Μέρος 44ο

Οκτ 10, 2025 | Άλλες προσεγγίσεις της τυφλότητας και της αναπηρίας, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ στις ΔΟΜΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ» – Διπλωματική Εργασία της Βιλντάν Γιουσούφ – ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ, Π.Μ.Σ. Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση – Ένταξη Ετεροτήτων – Μέρος 44ο

 

Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία

 

Alexander, R., (1974) «Η Ψυχοδυναμική της Οικογένειας που έχει ανάπηρο παιδί », Μετάφραση Χρηστάκη, Τ., Εκλογή Θεατών Κοινωνικής Πρόνοιας, 8, Αθήνα.

Ainscow, Μ, Booth, Τ & Dyson, Α (2006). Improving Schools, Developing Inclusion. London: Routledge.

Armer, B. (2004). In search of a social model of disability: Marxism, normality, and culture. In C. Barnes & G. Mercer, (Ed.), implementing the social model of disability: theory and research. Leeds: Disability Press.

Banks, S. (2015). Ethics and Values in Social Work. Στο Χατζηφωτείου Σ.(Επιστ. Επιμ.) Η Ηθική και Αξίες Κοινωνικής Εργασίας Αθήνα: Gutenberg.

Barnes, C. (2012). Disability, work, and welfare. Sociology Compass.

Bayat, M. (2007). Evidence of resilience in families of children with autism. Journal of Intellectual Disability Research

Blacher, J. (1984). Sequential stages of parental adjustment to the birth of a child with handicaps: fact or artifact. Mental retardation.

Button S., Marvin, R.S., & Pianta, R.C (2001) Partner Support and maternal stress in families raising young children with cerebral palsy. Journal of Development and Physical Disabilities.

Carpenter, B. (2007) Fairer to Father: The role of schools in nurturing posotive fatherhood – A United Kingdom perspective. Kairaranga

Çavuşoğlu, Ν. (1997-998) “Azınlık Nedir?”, İnsan Hakları Yıllığı, Cilt 19-20, Ankara.

Cieza, A., Hilfiker, R., Chatterji, S., Kostanjsek, N., Üstün, B. T., & Stucki, G. (2009). The International Classification of Functioning, Disability, and Health could be used to measure functioning. Journal of clinical epidemiology

Crystal, D., S., Watanabe, H., & Chen, R. (1999). Children’s reactions to physical disability: A cross-national and developmental study. International Journal of Behavioral Development.

Dale, N. (1996). Working with families of children with special needs. New York: Rutledge.

 

Dale, Ν. (2000). Τρόποι συνεργασίας με οικογένειες παιδιών με ειδικές ανάγκες (Μ. Αποστολή, Μτφ. & Β. Καπετάνιος, Επιμ.). Αθήνα: Έλλην

Earl Babbie (2018). Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα. Ι. Κατερέλος-Σ. Χατζηφωτίου (Επιμ.). Αθήνα: Κριτική

Fewel, R.R (1991). Parenting moderately handicapped person. In Seligman, M. (Ed.), The family with a handicapped child. Boston: Allyn &Bacon

Finkelstein, V. (1980). Attitudes and disabled people: Issues for discussion (No. 5). World Rehabilitation Fund, Incorporated.

Finkelstein, V. (2001). The social model of disability repossessed. Manchester Coalition of Disabled People.

Frey, K.S., Greenberg, M.T., & Fewel, R.R (1989). Stress and coping among parents of handicapped children. Journal of Consulting and Clinical Psychology.

Glidden, L. M., Natcher, A.L., (2009). Coping strategy use, personality and adjustment of parents rearing children with developmental disabilities. Journal of Intellectual Disability Research.

Harris, Μ. (1959) “Caste, Class and Minority”, Social Forces, Volume 37, Issue 3, 1 March 1959

Healy K. (2014) Social Work Theories in context, Creating Frameworks for Practice. Στο Καραγκούνης Β.(Επιστ. Επιμ) Η Εμπλαισίωση των Θεωριών της Κοινωνικής Εργασίας. Αθήνα: Τόπος

Herr, E. L., & Cramer, S. H. (1988). Career guidance and counseling through the life span: Systematic approaches. Scott, Foresman & Co.

Hirose, T., & Ueda, R. (1990). Long-term follow up study of cerebral palsy children and coping behavior of parents. Journal of advanced Nursing

Keenan, M., Dillenburger, K., Doherty, A., Byrne, T., & Gallagher, S. (2010). The experiences of parents during diagnosis and forward planning for children with autism spectrum disorder. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities.

Kimberlin, S. E. (2009). Political science theory and disability. Journal of Human Behavior in the Social Environment.

Koydemir, S., & Tosun, Ü. (2009). Impact of autistic children on the lives of mothers. Procedia-Social and Behavioral Sciences.

 

Llewellyn,            A.,          &            Hogan,  K.            (2000).  The        use         and        abuse    of               models  of disability. Disability & Society.

Louis Wirth, (1945) “The Problem of Minority Groups”, The Science of Man in the World Crisis, Ralph Linton (Ed.). New York: Columbia University Press

Martiniello, M., & Rath, J. (Eds.). (2010). Selected studies in international migration and immigrant incorporation (Vol. 1). Amsterdam University Press

Marvin Harris, “Caste, Class and Minority”, Social Forces, Volume 37, Issue 3, March 1959.

Morgaine, K., & Capous-Desyllas, M. (2014). Anti-oppressive social work practice. Sage.

Mysak, E. D. (1971) Cerebral palsy speech syndromes. In L. E. Travis (Ed.), Handbook of speech pathology and audiology. New York: Appleton- Century Crofts)

Nations, U. (2014). World urbanization prospects. United Nations: San Francisco, CA, USA.

Counsil on Social Work Education(1988. Curriculum Policy fot the master’s degree and baccalaurareate degree programs in social work education. In Handbook of accreditation standarts and procedures. Washington D.C: Author

Ohsato, Y., Kawai, T., Mimata, T., & Fukuda, K. (1985). Two Cases of Pierre Robin Syndrome. Orthopedics & Traumatology.

Priestley, M. (1998). Constructions and creations: Idealism, materialism, and disability theory. Disability & Society.

Reindal, S. M. (1995). Discussing disability‐an investigation into theories of disability. European Journal of Special Needs Education.

Rhoda O. (1999) What psychotherapist should know about disability, by Rhonda Olkin, Phd. Στο Βλάχου, Α. & Κλεφτάρας Γ. (Επιστ.Επιμ.) Όσα Πρέπει να Γνωρίζουν Οι Ψυχοθεραπευτές για την Αναπηρία. Αθήνα: Πεδίο.

Roach, M. A., Orsmond, G. I. & Barratt, M. S. (1999). Mothers and Fathers of Children with Down Syndrome: Parental Stress and Involvement in Childcare. American Journal on Mental Retardation

Russell, P. (2003). «Access and achievement for sexual exclusion? Are government policies working for disabled children and their families», Children and Society

Saygı, E. K., Giray, E., Cerşit, H. P., Ulutatar, F., & Aydın, R. (2015). Assessment of Family Environment and Needs of Families Who Have Children with Cerebral Palsy.

 

Turkish  Journal  of           Physical Medicine             and        Rehabilitation.   DOI: 10.5152/tftrd.2015.70745

Seligman, M., & Darling, B. (2007). Ordinary families, special children (3rd ed.). New York: The Guilford Press.

Selingman, M. & Darling, R.B. (1997) Ordinary Families, Special Children. 2nd Edition. NewYork – London: The Guilford Press.OK

Seltzer, M. M. & Heller, T. (1997). Families and caregiving across the life course: Research advances on the influence of context. Family Relations. Retrieved from: http://www.jstor.org/stable/585092

Staeheli L. (2001). Welfare state, Geografy of International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences. University of Central Florida, Orlando, FL, USA

Thomas D., Woods H., (2008), «Νοητική καθυστέρηση, Θεωρία και πράξη» Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.

Uskun, E., & Gundogar, D. (2010). The levels of stress, depression, and anxiety of parents of disabled children in Turkey. Disability and Rehabilitation, 32(23), 1917- 1927

Wanamaker, C.E., & Glenwick, D.S. (1998). Stress factor in families of young children with exceptional educational needs. Scholl Phycology International.

Woods, C. G., Bond, J., & Enard, W. (2005). Autosomal recessive primary microcephaly (MCPH): a review of clinical, molecular, and evolutionary findings. The American Journal of Human Genetics.

 

Ελληνική Βιβλιογραφία

 

Ανδριοπούλου Ε, Παπαδόπουλος Φ., Τσάκλογλου Π., (2013), Φτώχεια και Κοινωνικός αποκλεισμός στην Ελλάδα: Επικάλυψη και διαφοροποιήσεις, ΙΝΕ/ΓΣΕΕ, Ερευνητική μονάδα κοινωνικής πολιτικής, Φτώχειας και ανισοτήτων: Αθήνα

Αρμπουνιώτη, Β., Κουτσοκλένη, Ι., & Μαρνελάκης, Μ. (2007). Νοητική υστέρηση. ΕΠΕΑΕΚ: Πρόσβαση για όλους. Αθήνα.

Ανδριοπούλου Ε, Παπαδόπουλος Φ., Τσάκλογλου Π., (2013), Φτώχεια και Κοινωνικός αποκλεισμός στην Ελλάδα: Επικάλυψη και διαφοροποιήσεις, ΙΝΕ/ΓΣΕΕ, Ερευνητική μονάδα κοινωνικής πολιτικής, Φτώχειας και ανισοτήτων: Αθήνα

Ασκούνη Ν., (2006). Η εκπαίδευση της μειονότητας στη Θράκη. Από το Περιθώριο στην προοπτική της κοινωνικής ένταξης. Αθήνα: Εκδόσεις Αλεξάνδρεια

Βενιέρης Δ., (2006), Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική και Κοινωνική Ενσωμάτωση. Ο ρόλος του Συμβουλίου της Ευρώπης, Αθήνα: Διόνικος

Γουργιώτης, Α. (2007). Η ανάπτυξη του ορεινού χώρου: το παράδειγμα εφαρμογής της Αράχοβας. Δημοσιευμένη διπλωματική εργασία

Δημοπούλου – Λαγωνίκα, Μ. (2011). Το μοντέλο της διαπολιτισμικής κοινωνικής εργασίας. In Μ. Δημοπούλου – Λαγωνίκα, Α. Ταυλαρίδου – Καλούτση, & Χ. Μουζακίτης (Eds.), Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας: Μοντέλα Παρέμβασης. Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.

Διακοφωτάκης, Γ. (2001). «Περί Μειονοτήτων κατά το Διεθνές Δίκαιο», Αθήνα- Κομοτηνή: Σάκκουλα.

Δίκαιος Κ., Χλέτσος Μ. (1999). Υπηρεσίες Υγείας / Νοσοκομείο Ιδιοτυπίες και Προκλήσεις, Τόμος Β, Πολιτική Υγείας / Κοινωνική Πολιτική. Πάτρα, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Δουρουδής, Α. (2021). Σακατεύοντας το μουσείο, Διδακτορική Διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.

Ζάρναρη, Ο. (1975). Στάσεις και προβλήματα γονέων καθυστερημένων παιδιών. Αθήνα: Εκλογή.

Ζερβάκη-Σμυρναίου, Ε. (1994). Οικογένεια και παιδιά με ειδικές ανάγκες. Στο Ζ. Λαμπρινή-Μινέττα (Eπ.), Οικογένεια και οικογενειακή πολιτική σε ένα μεταβαλλόμενο κόσμο. Εισηγήσεις ολομελειών και ομάδων εργασίας από πανελλήνιο συνέδριο. Αθήνα: Eπτάλοφος

 

Ζώνιου-Σιδέρη, Α. (2011). «Σύγχρονες ενταξιακές προσεγγίσεις» (Τόμος Α ́). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.

Καλλινικάκη, Θ. (Επιμ.) (2010). Ποιοτικές Μέθοδοι στην έρευνα της κοινωνικής εργασίας. Αθήνα: Τόπος.

Κανακίδου, Ε. (1994). Η εκπαίδευση στη μουσουλμανική μειονότητα της Δυτικής Θράκης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Κανδυλάκη Α. (2018) «Κοινωνική εργασία, πολιτισμική ετερότητα και κριτικός αναστοχασμός», Αθήνα: Τόπος

Καρατώλου, Μ. Σ. (2023). Ειδική Αγωγή και διερεύνηση των απόψεων γονέων μαθητών με αναπηρία, σχετικά με την ποιότητα εκπαίδευσης των παιδιών τους. Διπλωματική εργασία. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Αλεξανδρούπολη.

Κατσιάνη, Ό. (2020). Γυναίκες της μειονότητας στο πολιτικό προσκήνιο: αφηγήσεις ζωής (Doctoral Dissertation, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Κοινωνικών, Πολιτικών & Οικονομικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας).

Κοτταρίδη Γ., (2003-2004). «Παιδί με Αναπηρία: Συνέντευξη με τους Γονείς». Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών(ΕΚΚΕ), Ινστιτούτο Κοινωνικής Πολιτικής(ΙΝΚΠΟ), (2005). «Το Κοινωνικό Πορτραίτο της Ελλάδας 2003- 2004». Αθήνα: ΕΚΚΕ.

 

 

Κοντοπούλου, Μ. (2001). Συμβουλευτική γονέων στα πλαίσια της πρώιμης παρέμβασης: η συμβολή των εκπαιδευτικών. Σε Μ. Τζουριάδου (Επιμ.), Πρώιμη Παρέμβαση. Σύγχρονες τάσεις και πρακτικές. (σ. 160-183). Θεσσαλονίκη: Προμηθεύς.

Κοτταρίδη Γ., Αδάμ Ε., (2003). «Ειδικά Κέντρα για Παιδιά και Εφήβους με Κινητικά, Νοητικά και Αισθητηριακά Προβλήματα». Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών(ΕΚΚΕ), Ινστιτούτο Κοινωνικής Πολιτικής(ΙΝΚΠΟ). Αθήνα: ΕΚΚΕ.

Κοντιάδης Ξ., (2004), «Συνταγματικές εγγυήσεις και θεσμική οργάνωση του συστήματος κοινωνικής ασφάλειας», Αθήνα – Κομοτηνή εκδόσεις Σάκκουλα

Κουτάντος, Δ. (2000). Ανάπηροι άνθρωποι ή ανάπηρη κοινωνία; Μια εναλλακτική, ολιστική, οικολογική προσέγγιση. Παιδαγωγική επιθεώρηση

Κρασανάκης, Ε. Γ. (1989). Παιδιά με νοητική ανεπάρκεια. Αθήνα: Εκδόσεις Σμυρνιωτάκης

Κωτσόπουλος, Σ. (2007). Οι γονείς του αυτιστικού παιδιού. Στο (Συλλογικό) Θέματα ψυχοδυναμικής και ψυχοκοινωνικής παιδοψυχιατρικής: Θέματα ψυχοκοινωνικής παιδοψυχιατρικής. Αθήνα: Καστανιώτη

 

Λιάχνης, Χ., Αποστολάκης, Ι., & Σαράφης, Π. (2023). Η αναπηρία στα σύγχρονα κράτη πρόνοιας και η πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας. Scientific Chronicles /Epistimonika Chronika, 28(2).

Λογαράς, Δ. (2013). Εργασία – Απασχόληση και Αναπηρία. Αθήνα: Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.με.Α). Ανακτήθηκε από http://www.esamea.gr/component

Μαγκλάρας, Β. (2013). Θεωρίες Κοινωνικών Συστημάτων: Parsons, Luhmann, Habermas. Αθήνα: Ι. Σιδέρης.

Μακρυγιάννης, Α. (2021). Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών γονέων παιδιών με ειδικές ανάγκες-νοητική υστέρηση, στην αναζήτηση συμβουλευτικής υποστήριξης. Η περίπτωση του 1ου Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) Πάτρας νομού Αχαΐας.

Mαντζούκας, Σ. (2007). Ποιοτική έρευνα σε έξι εύκολα βήματα. Qualitative research in six easy steps. Epistemology, methods and presentation’. Nursery Review.

Μαργαρίτη, Μ. (2006). Οικογένεια και το Περιβάλλον, Έργο Πρόσβαση, ΕΠΕΑΕΚ, Μέτρο 1.1., Ενέργεια, 1.1.4, Πράξη α. Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ματινοπούλου, Υ. (1990). Εμπειρίες, προβλήματα και απόψεις οικογενειών που ανέθρεψαν παιδί με νοητική καθυστέρηση. Αθήνα: Ίδρυμα Ερευνών για το παιδί, Ειδική Διαγνωστική μονάδα

Μυλωνάκου – Κεκέ, Η. (2006). Σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις στην επικοινωνία σχολείου, οικογένειας και κοινότητας, Αθήνα: Ατραπός

Νάσκου – Περράκη, Π., Τζιβάρας, Ι. (2021). Το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Αθήνα- Θεσσαλονίκη: Σάκκουλα

Οικονόμου Χ., Φερώνας Α., (2006). «Οι εκτός των τειχών. Φτώχεια και κοινωνικός αποκλεισμός στις σύγχρονες κοινωνίες». Εκδόσεις: Διονίκος, Αθήνα

Ονσούνογλου, Ι. (1997). Κριτική στη μειονοτική εκπαίδευση: η ματιά του μειονοτικού.

Παντελιάδου Σ. – Παπαδιώτη Ε. – Προκόβας Χ. – Σανδραβέλης Α., (1994). «Μητέρες παιδιών με ειδικές ανάγκες˙ Παράγοντες ισορροπίας και διαταραχής στην εκπλήρωση του ρόλου τους». Στη Ζωή Λ.Ν.Δ., «Οικογένεια και οικογενειακή Πολιτική σε ένα μεταβαλλόμενο κόσμο», Εισηγήσεις ολομελειών και ομάδων εργασίας σε Πανελλήνιο Συνέδριο, 1-3 Δεκεμβρίου. Αθήνα: Eπτάλοφος. (ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ)

 

Παππά, Ε. (2010), Ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και ο Κοινωνικός Αποκλεισμός τους, http://www.medlab-uoi.gr/metrol.4, 26/10/2023

Παπαβασιλείου – Αλεξίου, Ι. (2016). Συμβουλευτική & επαγγελματικός προσανατολισμός ατόμων με αναπηρία: Θεωρητικό & μεθοδολογικό περίγραμμα. Επιθεώρηση Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού.

Παπαφράγκου, Κ. (1996). Ακοολογία. Αθήνα : Έκδοσης Μαυρομάτη

Παρασκευά, Σ. (2021). Η αναπαράσταση της αναπηρίας στη νεοελληνική πεζογραφία 1880-1940: η περίπτωση των διαταραχών λόγου (Doctoral dissertation, Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Φιλολογίας.

Τομέας Νεοελληνικών Σπουδών).

Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Ε. Ά. (2008). Μεθοδολογία ποιοτικής έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες και συνεντεύξεις. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία.

Πετρογιάννης, Κ. (2001). Η μελέτη της ανθρώπινης ανάπτυξης υπό το πρίσμα της οικοσυστημικής προσέγγισης του Urie Bronfenbrenner. Ιωάννινα: Ανάτυπο ∆ωδώνη.

Πετρογιάννης, Κ. (2003). Η μελέτη της ανθρώπινης ανάπτυξης: Οικοσυστηµική προσέγγιση. Παρουσίαση της θεωρίας του Urie Bronfenbrenner µε βάση ευρήματα από τη διεθνή έρευνα. Αθήνα: Καστανιώτης.

Πολεμικός, Ν., & Τσιμπιδάκη, Α. (2002). Η οικογένεια με ειδικές ανάγκες ως σύστημα. Εκπαιδευτική, οικογενειακή και πολιτική ψυχοπαθολογία.

Πολυχρονοπούλου–Ζαχαρογέωργα, Σ. (1995). Παιδιά με ειδικές ανάγκες και δυνατότητες. Αθήνα: Ατραπός.

Πουλόπουλος, Χ. (2011). Κοινωνική Εργασία και Εξαρτήσεις: οι κοινότητες της αλλαγής. Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος & Χαράλαμπος Πουλόπουλος.

Σαχίνη, Ε., Συριδάκη, Ε., & Φιλίππου, Α. (2009). Οι προσδοκίες και οι φόβοι των γονέων για την αποκατάσταση των παιδιών με αναπηρία, στον τομέα της εκπαίδευσης, της εργασίας και της κοινωνικής ζωής. Αδημοσίευτη Πτυχιακή

Σπάρταλη, Ι., Χαρίτου, Σ., Σκορδίλης, Μ., Χρυσάγης, Ν., Δούκα, Α., & Καλύβας, Β. (2011). Αναβάθμιση και επέκταση του θεσμού της εκπαίδευσης ατόμων με σοβαρά προβλήματα υγείας, που βρίσκονται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε νοσηλευτικά ιδρύματα ή στο σπίτι, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Σεμινάριο επιμόρφωσης.

Σταθόπουλος, (2005): Κοινωνική Πρόνοια, Ιστορική Εξέλιξη – Νέες κατευθύνσεις.

Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα

 

Στασινός, Δ. (2013). «Η Ειδική Εκπαίδευση 2020:Για μια συμπεριληπτική ή ολική εκπαίδευση στο νέο-ψηφιακό σχολείο με ψηφιακούς πρωταθλητές». Αθήνα: Παπαζήση.

Σούλης, Σ. (2013). Συνδικαλιστική Εκπαίδευση Στελεχών Αναπηρικού Κινήματος – Εκπαίδευση και Αναπηρία. Αθήνα: Ε.Σ.Α.με.Α.

Σπυρίδων, Γ. (2013). Εκπαίδευση και αναπηρία. Αθήνα: Ε.Σ.Α.με.Α.

Τσαμπαρλή, Α., & Τσιμπιδάκη, Α. (2011). Η λειτουργία της οικογένειας με ένα παιδί με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Μία συγκριτική μελέτη. Ψυχολογία, 18(3).

Τσέτουρα, Α. Το θεσμικό πλαίσιο της κοινωνικής εργασίας, Μεταδιδακτορική μελέτη, ΔΠΘ, 2021

Τσιμπιδάκη, Α. (2007). Παιδί με Ειδικές Ανάγκες, Οικογένεια και Σχολείο. Μια σχέση σε αλληλεπίδραση. Αθήνα: Ατραπός.

Τσίρος, Ν. (2014). Κοινωνιολογικοί Αναστοχασμοί για το Πολιτικό και το Δίκαιο: Η Συστημική Θεωρία του Niklas Luhmann. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.

Τσιτσελίκης Κ. (1996), Το διεθνές και ευρωπαϊκό καθεστώς προστασίας των γλωσσικών δικαιωμάτων των μειονοτήτων και η ελληνική έννομη τάξη, Αθήνα: Εκδόσεις Σάκκουλα

Τσιτσελίκης, Κ., Χριστόπουλος, Δ. (1997). «Ο εντοπισμός του μειονοτικού φαινομένου στην Ελλάδα από την νομική επιστήμη και το δίκαιο» στο Τσιτσελίκης, Κ., Χριστόπουλος, Δ. Το μειονοτικό φαινόμενο στην Ελλάδα, μια συμβολή των κοινωνικών επιστημών. Αθήνα: Κριτική Α.Ε & ΚΕΜΟ.

Φραγκουδάκη, Ά. (Ed.). (2007). Πρόσθεση-όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμός-όχι διαίρεση: Η μεταρρυθμιστική παρέμβαση στην εκπαίδευση της μειονότητας της Θράκης. Μεταίχμιο

Φίντζος, Σ. (2021). Η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης. Η ελληνική μειονότητα της Κωνσταντινούπολης, της Ίμβρου και της Τένεδου. Ιστορική αναδρομή. Συγκριτική ανάλυση.

 

 

Ιστοσελίδες:

http://socialpolicy.gr/ , (πρόσβαση στις 15/12/2023)

http://www.ohchr.org/EN/Issues/Minorities/Pages/internationallaw.aspx (πρόσβαση στις 15/10/2023)

https://www.un.org/en/development/desa/publications/2014-revision-world- urbanization-prospects.html (πρόσβαση στις 03/12/2023)

https://epublishing.ekt.gr/ (πρόσβαση στις 01/11/2023)

http://disability-studies.leeds.ac.uk/files/library/finkelstein-soc-modrepossessed.pd (πρόσβαση στις 12/12/2023)

 

https://doi.org/10.1080/0968759042000284213 31/10/2023

http://www.who.int/disabilities/world_report/2011/en/index.html (πρόσβαση στις 01/11/2023)

http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs352/fr 01/11/2023 (πρόσβαση στις 07/12/2023)

Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) | e-ΕΦΚΑ (efka.gov.gr) (πρόσβαση στις 09/01/2024)

ΚΕΔΑΣΥ – Όσα πρέπει να γνωρίζει κάθε γονιός – HugMag (nannuka.com) (πρόσβαση στις 09/01/2024)

 

Νόμοι:

ΝΟΜΟΣ 4823/2021 (Κωδικοποιημένος) – ΦΕΚ Α 136/03.08.2021 (kodiko.gr) (πρόσβαση στις 10/01/2023)

ΝΟΜΟΣ 3966/2011 (Κωδικοποιημένος) – ΦΕΚ Α 118/24.05.2011 (kodiko.gr) (πρόσβαση στις 09/01/2024)

ΝΟΜΟΣ 3699/2008 (ΦΕΚ Α 199). Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων µε αναπηρία ή µε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

ΆΡΘΡΟ σε Λαλένης, Κ., Φραγκόπουλος, Ι., Κιοσσές, Ι., & Κηπουρός, Σ. (2012). ΕΘΝΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟΥΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο