Εντάξει, έχουν όλα τα μέσα. Δε μπορείς να συγκρίνεις τις συνθήκες εκεί με τα ιδρύματα εδώ, ειδικά εν μέσω κρίσης, που δεν υπάρχουν κονδύλια. Για να μην πούμε για τις σπουδές τους!
Ο Κάστρο είναι η Σαχραουί έκδοση του Δρ. Πατς Άνταμς, του γελαστού γιατρού που υποδύθηκε στην ομώνυμη ταινία ο Ρόμπιν Γουίλιαμς. Αυτός ο γιδοβοσκός, όπως ο ίδιος εξακολουθεί να συστήνεται, αποφάσισε να ιδρύσει το Κέντρο Εκπαίδευσης και Επανένταξης ΑμεΑ στον προσφυγικό καταυλισμό Σμαρά, αφού υπηρέτησε στον πόλεμο ενάντια στο Μαρόκο.
Ενοχλημένος από τις διακρίσεις που υφίστανται τα παιδιά με αναπηρία, δημιούργησε γι’ αυτά μια όαση στη μέση της ερήμου. Ένα μέρος, όπου περισσότερα από 50 αγόρια και κορίτσια μαθαίνουν να ζουν ανεξάρτητα, περιτριγυρισμένα από αγάπη.
Όταν ξεκίνησε αυτό το εγχείρημα, οι άνθρωποι για χρόνια τον θεωρούσαν τρελό.
«Η ζωή μου απέδειξε ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο».
Θέλεις να μάθεις περισσότερα για την ιστορία αυτού του καταπληκτικού ανθρώπου; saharauisi.org
Λίγες λέξεις μόνο μπόρεσα να καταλάβω 🙁
Η επιγραφή στην είσοδο: «Εδώ δεν αναπτύσσονται φυτά ή δέντρα. Ανθίζουν άνθρωποι!»
Στόχοι αυτής της πρωτοβουλίας είναι η εκπαίδευση, η ένταξη και η αυτονομία. Να μπορούν να βγάζουν ένα ευρώ με αξιοπρέπεια. Να μην το κλέψουν, να μην το ζητιανεύουν. Να είναι άτομα χρήσιμα και παραγωγικά.
Στην Ευρώπη είναι κρίση, εδώ είναι μιζέρια.
Η άλλη επιγραφή: «Ο άνθρωπος που δεν ξέρει να χαμογελά είναι ένας άνθρωπος που δεν ξέρει να είναι ευτυχισμένος / Μη χάνεις ποτέ το χαμόγελό σου»
Αντιμετώπιση με αγάπη, αυτό είναι όλο.
Πενήντα τόσα παιδιά. Το καθένα τους ένας κόσμος ολόκληρος γεμάτος ιδέες. Διαφορετικός από του άλλου. Παίρνω αγάπη και στοργή. Αισθάνονται άνετα με αυτό που τους δίνεις. Δεν είναι όπως τα υγιή παιδιά που μπορεί να μη δεχτούν αυτό που τους δίνεις. Το δέχονται και ανταποδίδουν με αγάπη. Μαθαίνω πολλά από αυτά τα παιδιά.
Το κέντρο αυτό υπάρχει χάρη στις δωρεές. Χάρη στη διεθνή αλληλεγγύη.
Δείτε το βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=d35kdT5L5_I
Πηγή: http://www.newsitamea.gr/
